screen post hIXmJH9xhoo unsplash scaled

2020 rok przyniósł rekordowe wydatki na aplikacje i gry mobline w okresie świątecznym!

Najnowszy raport-badanie przeprowadzone przez Sensor Towers wskazuje, że wydatki na aplikacje i gry w okresie świątecznym 2020 roku osiągnęły rekordową wartośc. Badanie dostarcza mnóstwo szczegółowych informacji dotyczących wydatków na mobilne produkty w okresie świątecznym 2020 roku. Oprócz tego warto odnotować, że łączna suma dochodów z dwóch najpopularniejszych sklepów, App Store i Google Play, po raz pierwszy w historii przekroczyła ponad 100 miliardów dolarów! 

Wydatki na aplikacje były prawie trzykrotnie mniejsze niż na gry

Podczas okresu świątecznego, wydatki na aplikacje stanowiły około 1/4 wszystkich wydatków na mobilne produkty cyfrowe. Wydatki na aplikacje w tym samym okresie poprzedniego roku były o 59% niższe (odpowiednio, 112 milionów dolarów i 70.5 miliona dolarów). Jednakże różnica ta jest zdecydowanie mniejsza, jeśli zestawimy wydatki na aplikacje w odniesieniu do sumy wydanej na gry i aplikacje. W 2020 roku wyniosła ona ledwie 4.2 punktu procentowego więcej. 

rekordowe wydatki na aplikacje i gry mobilne w 2020 roku
źródło: sensortower.com

112 milionów dolarów brzmi dumnie, natomiast wypada nieco blado w porównaniu do 295 milionów dolarów wydanych w tym samym okresie na gry. Z całą pewnością duża w tym zasługa mikrotransakcji czy subskrybcji. Suma wydana na gry mobilne była o 27% większa niż suma wydana w analogicznym okresie poprzedniego roku, notując wzrost z 232 milionów dolarów do 295 milionów w 2020 roku. 

TikTok i Honor Of Kings królują w swoich kategoriach

Aplikacja, która uzyskała największy przychód podczas świątecznego okresu w 2020 roku toTikTok, który wygenerował przychód około 4.7 milionów dolarów od 1 do 27 grudnia 2020 roku. 

photo 1588466596988 f1e6f59370b9?ixid=MXwxMjA3fDB8MHxwaG90by1wYWdlfHx8fGVufDB8fHw%3D&ixlib=rb 1.2
źródło: unsplash.com

W kategorii gier niekwestionowanym liderem została produkcja Honor of Kings uzyskująca przychód na poziomie 10 700 000 $, co stanowi wzrost o 205% w porównaniu do zeszłego roku!

Apple AppStore zdeklasowało Google Play 

Kolejny rok z rzędu Apple zgarnia koronę króla, jeśli chodzi przychód uzyskany w sklepie z programami mobilnymi. Wydatki na aplikacje i gry w AppStore w minionym roku wyniosły 278 milionów dolarów. Suma ta stanowi 68,4% całego rynku oraz jest wyższa o 35.2% niż ta w roku poprzednim. 

photo 1564049489314 60d154ff107d?ixid=MXwxMjA3fDB8MHxwaG90by1wYWdlfHx8fGVufDB8fHw%3D&ixlib=rb 1.2
źródło: unsplash.com

Google Play wygenerowało znacznie niższy przychód, równy 129 000 000 $. Jest to kwota wyższa o 33% porównaniu do poprzedniego roku. 

Które państwo wydało najwięcej na produkty mobilne? 

W tej kwestii nie ma większego zaskoczenia. W bożonarodzeniowym okresie najwięcej pieniędzy wydali Amerykanie, co stanowiło 38.7% wzrost względem poprzedniego roku, z 93.7 miliona dolarów do 129 milionów dolarów w odpowiednio 2019 i 2020 roku. 

us christmas spending 2020
źródło: sensortower.com

Tytuł najbardziej dochodowej aplikacją w USA otrzymało Disney+, które zarobiło 2.6 miliona $. To prawie trzykrotnie mniej, niż najbardziej dochodowa gra w Stanach Zjednoczonych, Roblox, które zarobiło 6.6 miliona dolarów. (Wzrost o 40.4% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej).

Rekordowa bariera 100 miliardów została przełamana w Listopadzie

Jak twierdzi Sensor Tower, w listopadzie 2020 roku wydatki na aplikacje i gry mobilne po raz pierwszy w historii przełamały barierę 100 miliardów dolarów w jednym roku kalendarzowym. Dane te zawierają wstępne informacje z dwóch najpopularniejszych sklepów — App Store i Google Play. 

Rosnący trend utrzymywał się przez cały okres świąteczny, co przełożyło się na wydatki na aplikacje i gry rzędu 407 milionów dolarów w ujęciu globalnym. Co ważne, ilośc ta jest o 35% większa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy wyniosła “ledwie” 303 miliony dolarów.

Pomimo że szczegółowa analiza całego roku nie jest jeszcze dostępna, to już teraz możemy z całą pewnością spodziewać się mnóstwa pobitych rekordów. Bez cienia wątpliwości duża w tym zasługa pandemii koronawirusa, która zmusiła większość świata do spędzenia dużej części roku w domu. Konieczność pracy zdalnej oraz większa ilość wolnego czasu była prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem powodującym, że wydatki na aplikacje i gry mobilne tak dynamicznie urosły. Nie dziwi również fakt, że te trendy utrzymały identyczny trend w okresie świąt Bożego Narodzenia, który corocznie jest jednym z najbardziej dochodowych momentów dla wielu branży.

Photo by Jude Beck on Unsplash

Avatar of Filip Chojnacki

Filip Chojnacki

Fan technologii w każdej postaci, lecz przede wszystkim Apple. Oprócz tego - student medycyny interesujący się futbolem, językami obcymi oraz rozwojem osobistym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *