15 grudnia 2020 roku Blizzard opublikował swój kwartalnik z informacjami o Diablo IV. W najnowszym wydaniu dowiedzieliśmy się sporo o nowej mechanice generowania przedmiotów w grze a także możemy odkopać ciekawą zapowiedź nowej postaci…

Prace nad Diablo IV trwają, kiedy premiera?

Jak dowiadujemy się z pierwszej ręki, czyli od twórców gry, prace nad tytułem idą zgodnie z harmonogramem. Jakie są założenia tego harmonogramu, niestety nie wiemy. Wiemy natomiast, że do magazynów trafiły gadżety związane z grą, co może oznaczać, że do premiery już bardzo blisko.

Jak poinformował na Reddit jeden z użytkowników, do magazynów sklepowych trafiły gadżety takie jak oficjalna podkładka na biurko z wizerunkiem demonicznej Lilith. Więcej o całej tej sprawie przeczytacie tu.

Nowa mechanika generowania przedmiotów w Diablo IV

W opublikowanym materiale twórcy gry opowiadają o podejściu do tworzenia mechanizmu generowania przedmiotów, który dla serii Diablo IV jest niemal ikoniczny. To pomysłowość, wielowątkowość komponowania ekwipunku i duża dawka losowości powoduje, że użytkownicy oceniają ten aspekt gry jako kluczowy.

Diablo IV czarodziejka
Możecie się zdecydować na kostur, aby rzucać Lodowe Pociski zadające więcej obrażeń, albo na różdżkę, dzięki której będziecie je rzucać szybciej. Źródło: news.blizzard.com

Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę z tego, jak ważną kwestią jest stworzenie świetnego systemu generowania przedmiotów, dlatego też zwróciliśmy szczególną uwagę na otrzymane na wczesnym etapie prac opinie i sugestie graczy dotyczące tej sfery gry. Wiedzieliśmy, że czeka nas jeszcze wiele zmian między stanem, który zaprezentowaliśmy na BlizzConie 2019 i w naszych późniejszych artykułach na blogu, a ostateczną wersją gry.

Doświadczenie pracy nad poprzednimi odsłonami serii nauczyło nas też tego, że będziemy potrzebować czasu i zasobów, aby tworzyć kolejne wersje tego systemu. Mamy to szczęście, że powyższe kwestie zostały uwzględnione w obowiązującym harmonogramie prac nad Diablo IV. Wasze liczne opinie i sugestie zachęciły nas do przyspieszenia prac nad najnowszą wersją systemu generowania przedmiotów, tak abyśmy mogli szybciej zaprezentować wam obrany przez nas kierunek rozwoju. – Luis Barriga, reżyser gry Diablo IV

Drzewko zdolności bohatera

Twórcy podkreślają też, że obecne prace skupiają się na drzewku rozwoju postaci. Jedną z oczekiwanych przez graczy funkcji ma być możliwość resetowania statystyk bohatera. Ta jednak ma nie być darmowa, a koszt i trudność ma rosnąć wraz z rozwojem postaci.

Diablo IV barbarzyńca
Po awansie na kolejny poziom nasz barbarzyńca ma do zagospodarowania 5 pkt. współczynników i 2 pkt. zdolności. Źródło: news.blizzard.com

Możliwość wyzerowania i ponownego wyboru zdolności bohatera jest niełatwa do zbalansowania. Podobnie jak wielu z was, chcielibyśmy, aby wybory gracza miały znaczenie, a postacie różniły się od siebie. Sytuacja, w której wystarczy tylko jedno kliknięcie, aby upodobnić się do innych, niezbyt nas satysfakcjonuje. 

Widać też, że autorom gry zależy na tym, aby postacie były unikatowe i aby gracze nie upodabniali swoich bohaterów do innych. Taka sytuacja była dosyć powszechna w Diablo II, kiedy to pojawiały się opinie, że najsilniejszą postać najłatwiej zbudować na bazie paladyna

Zapowiedź nowej postaci w Diablo IV?

Dotychczas zarówno z oficjalnej strony gry jak i z gameplay z BlizzCon 2019 wiedzieliśmy o trzech klasach bohaterów dostępnych w grze. Należą do nich barbarzyńca, czarodziejka i druid. Chyba każdy fan serii liczył, że to zacne grono zostanie powiększone.

Zapowiedź tego stanu rzeczy zobaczyliśmy właśnie w opublikowanym materiale. Luis Barriga na koniec swojego wywodu wspomniał, że na najbliższym BlizzConline zostanie zaprezentowana kolejna garść nowości, w tym zmiana w scenie przy ognisku.

A skoro już mowa o kwartalniku – kolejną porcję nowości prosto z Diablo IV zaprezentujemy na żywo podczas konwentu BlizzConline. Czytaliśmy w sieci spekulacje graczy na ten temat i pragniemy was zapewnić, że będą to w rzeczy samej doniosłe wieści. Nie chcemy psuć wam niespodzianki, ale możemy uchylić nieco rąbka tajemnicy: chodzi między innymi o nową wersję sceny przy ognisku, którą zobaczyliście na ostatnim BlizzConie.

Więcej o samej grze, mechanice generowania przedmiotów i współczynnikach postaci przeczytacie na ofcjalnym blogu Blizzard, pod tym linkiem.